هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از پیارم ،اصغر جهانگیری فرماندار حاجی آباد طی پیامی به مردم حاجی آباد افزود: اقتدار جمهوری اسلامی ایران برآمده از ایستادگی شجاعانه ملت ایران در برابر مستکبران جهان است .

بسم الله الرحمن الرحیم

 امت مؤمن، ولایتمدار  و همیشه در صحنه شهرستان حاجی آباد: حضور پرشور و آگاهانه شما مردم در دو انتخابات  خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پایه های نظام را محکم می کند .

حضور پرشور و آگاهانه آحاد شما مردم در انتخابات و مشارکت پای صندوق های اخد رای در عمل پایه های نظام و انقلاب اسلامی ایران را زیر سایه ولایت و امامت مستحکم تر می کند.

مشارکت جدی مردم ولایتمدار و فهیم در کنار صندوق های رای نشانه باور دینی ملت ایران در راستای تقویت وحدت و نشانه ولایت مداری است.

در این پیام فرماندار از خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، بانوان، روحانیون، دانشجویان، فرهنگیان، احزاب و تشکل‌ها، نخبگان، اصناف و بازاریان،کشاورزان، اصحاب رسانه، جوانان برومند به ویژه رأی اولی‌ها و آحاد مردم شهرستان حاجی آباد دعوت به حضور حداکثری در انتخابات نمود.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 199 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:08

معاون تبلیغ و مدرس حوزه علمیه آل البیت (ع) بندرلنگه گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه ساز افزایش اقتدار کشور در عرصه‌های بین المللی است و همین امر موجب خنثی‌سازی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان علیه کشور خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ، حجت الاسلام عبدالله کشمیری معاون تبلیغ و مدرس حوزه علمیه آل البیت (ع) بندرلنگه در  گفتگو با خبرنگار مروارید نیوز، اظهار داشت: استحکام پایه‌های نظام اسلامی از رهگذر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، زمینه ساز افزایش اقتدار کشور در عرصه‌های بین المللی است و همین امر موجب خنثی‌سازی توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان علیه کشور خواهد شد.

 
وی افزود: تاثیرگذاری این حضور پرشور را می‌توانیم در تقویت نیروهای مقاومت در منطقه و جهان که انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده اند، مشاهده کنیم و هر چقدر مشارکت مردمی بیشتر باشد دنیا حساب دیگری روی ما باز می‌کند.

 
معاون تبلیغ و مدرس حوزه علمیه آل البیت (ع) بندرلنگه در پایان یادآور شد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و عموم مردم فهیم و شریف شهرستان بندرلنگه به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیون، دانشگاهیان، فرهنگیان، کارآفرینان، کسبه، اصناف، بازاریان، نیروهای نظامی و انتظامی همچون دوره‌های گذشته با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد و افراد اصلح، بار دیگر حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انتخاباتی در این کشور خواهند آفرید.

 
انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 205 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:51

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره مسائل مهم منطقه‌ای و داخلی اظهارنظر کرد.

 «تمام سلام» در ابتدا در مورد انتخاب رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که مسأله ریاست‌جمهوری نباید در گرو تحولات منطقه‌ای باشد‌.

وی سیاست خارجی لبنان را بر اساس قانون اساسی و بیانیه نخست‌وزیری دانست و در توجیه تعویق یا لغو کمک‌های مالی عربستان برای تجهیز ارتش لبنان نیز گفت که هیچ شکی به وصول این کمک‌ها ندارد و در این مورد باید به قیمت نفت نیز توجه کرد.

در حالی که عربستان سال گذشته از تامین بودجه مالی قرارداد تسلیحاتی لبنان و فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان خبر داده بود، اواخر سال 2015 اعلام کرد که این مسئله را به حال تعلیق در آورده است.

تمام سلام در مورد سلاح حزب‌الله نیز گفت: این موضوع به میز گفت‌و‌گوها مربوط است و اما در مورد حضور حزب الله در سوریه و سیاست عدم‌دخالت، باید گفت که بین خواسته‌ها و واقعیت‌ها تفاوت وجود دارد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین، با رد  آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» نامید، گفت: ایران در کل منطقه و از جمله در لبنان تأثیرگذار است.

تمام سلام در مورد نقش «سعد الحریری» رئیس جریان 14 مارس و حزب المستقبل (نزدیک به غرب و عربستان) نیز تأکید کرد: هیچ وقت احساس نکردم که دولتی در سایه حضور سعد الحریری هستیم بلکه ما دولتی در سایه وجود شرایط حاضر هستیم.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 197 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:43

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار هرمز ، گفت : ملت نمایندگانی را می خواهند که سپر حوادث کشور باشد این انتخابات ضامن پیشرفت ،امنیت ،عزت ملت ایران است ضامن عزت همه مسلمانان می باشد ما بایستی تلاش کنیم کسانی وارد مجلس خبرگان وشورای اسلامی نماییم که دشمنان ما با بودن آنان مشکل دارد.
وی عنوان کرد : ازدرجه های صبر به داشتن بصیرت است ،  انتخابات پیش رو همه باید با فکر و بصیرت پای صندوق های رای برویم و مردم فهیم ما مجلسی را می خواهند که شیوه های شیطان را مهارو تمام قد دربرابردشمن بایستد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ، افزود: اگرعلم و صبر نداشته باشیم ونتوانیم دربرابرتلاش همه جانبه دشمن صدق درعمل، استقامت واقدام به موقع وبصیرت لازم درونمان ایجاد نماییم درمسیر ثابت قدم نبوده ایم.

تویسرکانی با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) ، گفت : امام حسین علیه السلام  می فرمایند درزمان غیبت و ظهورامام عصر (عج )گروهی مرتد می شوند اما گروهی ثابت قدم درراه می مانند ، و چه خوب است ما جزء این طیف باشیم.

وی، بیان کرد : درعصری که دشمنان با ابزارهای همه جانبه تلاش می کنند صدق درعمل ، استقامت، اقدام وبصیرت درست را ازما بگیرند مطمن باشید برای آگاهی دادن به ما نیست برای نابودی وممانعت از صبر وافزایش بصیرت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه افراد مرتد بارها ما را مسخره کنند و می گویند کی ظهوربه وقوع می پیوندد که اگر ما صبور و بصیرت نداشته باشیم درامتحانات و آزمایش الهی درزمان غیبت رفوزه خواهیم شد ، تصریح کرد: کسانی که در زمان غیبت امام زمان مقاومت می کنند دربرابراذیت مخالفان به منزله کسانی هستند که درکنار رسول خدا برعلیه شرک و کفرمبارزه کرده اند.
تویسرکانی  با اشاره به سخن امام صادق (ع) در خصوص صبر ، گفت : امام صادق(ع)  می فرمایند برای کسانی که صبر می کنند ثواب 1000شهید را اعطاء می کنند ،  غیبت هم یک آزمایش بزرگ است ریشه صبربصیرت است بدون بصیرت صبر بوجود نمی آید.

وی افزود: وقتی ما می توانیم صابر و همراه باشیم که اشراف به سناریو های براندازی دشمن باشیم و دشمن شناسی داشته باشیم اگربصیرت وعلم نداشته باشیم نمی توانیم در زمانی که تمام تنوع دررسانه ها را شاهدیم جهت ازبین بردن ما ، موثر باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ، خاطر نشان کرد : درجه صبر به اندازه بصیرت است به بصیرت وعلم دراسلام بسیار توجه شده است تمام تنوع درشبکه های به اصطلاح اجتماعی ،ماهواره ها ورسانه ها برای ممانعت ازتحقق بصیرت است واینکه ما گیج شویم قطعا برای ایجاد علم وآگاهی نیست برای سردرگمی ودوری ازآرمان اسلام ناب محمدی است.

تویسرکانی ازدرجه های صبربه داشتن بصیرت است انتخابات پیش رو همه باید با فکر وبصیرت پای صندوق های رای برویم.مامجلسی را می خواهیم که شیوه های شیطان را مهار بکند تمام قد دربرابردشمن بایستد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این انتخابات ضامن پیشرفت ،امنیت ،عزت ملت ایران است و ضامن عزت همه مسلمانان می باشد ، یادآور شد: ما بایستی تلاش کنیم کسانی وارد مجلس خبرگان وشورای اسلامی شوند که دشمن انگلیسی ها باشند و آن شیطان های بزرگ نخواهند اینها باشند.

وی خاطر نشان کرد : خود پاسداری از خون شهدا ،مهمترین اقدامات ما درعصر غیبت و زمینه سازظهورمی باشد، و چه خوب است به آیات 80اسراء  و 250 سوره بقره مراجعه کنیم تا نقش و وظیفه خود را بهتر درک کنیم.

انتهای پیام /ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 199 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:43

به گزارش شبکه اطلاع رسانی  هرمز به نقل از رودان نیوز؛ حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی سیاسی امروز شهرستان با اشاره به اینکه اهل تقوا و مومن هیچ وقت گرفتار نمی شود، گفت: یکی از برکات تقوا اینست که خدواند متعال روزی شما را از آنجایی که فکر نمی کنید عطا می کند و خداند مومن را گرفتار نمی کند.

وی با اشاره به اول اسفند سالروز معرفی اولین گروه فقهای شورای نگهبان از سوی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، اظهار کرد: اولین گروه از فقهای شورای نگهبان در سال 1357 از سوی امام راحل معرفی شدند و. تا الآن هم ما شاهد این شورا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و جا دارد از تلاشهای طاقت فرسا برای احراز صلاحیت های کاندیدا و از تأمل اعتدالی این فقها که در برابر تخریب ها داشتند تشکر کنیم.

حجت الاسلام مهدوی با مقایسه جریان مشروطیت و انقلاب اسلامی، افزود: در جریان مشروطیت، اصل تراز با شکست مواجه شد، نتوانست در کشور نفی استبداد کند، نتوانست سلطه اجانب را از این کشور مرتفع سازد، نتوانست به معنای کلمه، مجری احکام اسلامی، و به معنای واقعی، عدالت اجتماعی رادر کشور تحقق ببخشد و اشکالاتی داشت، ولی وقتی نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه در کشور شکل گرفت وتمام امتیازاتی که در واقع باید مشروطه می داشت، روی کار آمد.

امام جمعه موقت رودان در خصوص اینکه اگر در بعضی جاها در نظام شاهد بی عدالتی هستیم، تصریح کرد: حرف اول جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یک نظام ولایی، ولایت فقیه و عدالت اجتماعی است و شعار این نظام اینست که مردم باید بر همه جریانات نظام دخیل باشند و استقلال بجای استبداد حاکم شود.

وی ادامه داد: وقتی نظام اسلامی به رهبری امام راحل(ره) برتر از نظام مشروطه به میدان آمد، شورای نگهبان هم، با اصل تراز در مشروطیت باید متقابل باشد به تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام مشروطه، و هر چه که نظام ایران با مشروطه تفاوت دارد نسبت به آنجا، شورای نگهبان هم تفاوت نسبت به اصل تراز دارد.

خطیب جمعه موقت رودان با اشاره به اینکه شورای نگهبان اگر اثرگذار نبود، تخریب نمی شد، اضافه کرد: تخریب ها معمولا از جایی است که طرف مقابل احساس خطر کند و مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرش فرمودند که دشمن برای انتخابات برنامه دارد، با توطئه طراحی شده نفوذ کرده و به دنبال آن است که غیرقانونی بودن انتخابات را از طریق زیر سوال بردن تصمیمات شورای نگهبان را در بین مردم ابقا کنند.

وی با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرموند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: الان معظم له می فرمایند، آمریکا و بزرگتر از آمریکا هم نمی تواند هیچ غلطی بکند، برای اینکه شما مردم در صحنه هستید و این نظام پشتوانه عظیم مردمی دارد ودر کنار آن، رهبری فرزانه و دانشمند که جلوتر از زمان و جاوتر از برنامه های طراحی شده دشمن حرکت می کند و ایشان هم تأکید می کند که از گفتن حقیقت خسته نمی شود و رمز موفقیت هم همین است.

مهدوی اظهار کرد: بزرگتر از آمریکا، شبکه های مدیریتی صهیونیستی هستند که حتی آمریکا را زیر چتر افکار پلیدشان مدیریت می کنند و متأسفانه تعدادی از کشورهای به ظاهر مسلمان هم، زیر بیرق دولتی سینه می زنند که خودش هم روی انگشت افکار دیگران اداره می شود.

امام جمعه موقت رودان در خصوص اینکه بعضی افراد مطرح میکنند که رأی سفید به صندوق می اندازند، افزود: برگزاری انتخابات در کشور برای تقویت نظام است و رأی سفید انداختن به صندوق آراء به منزله تضعیف نظام اسلامی است و نه مبنای عقلی دارد و نه شرعی.

وی در خصوص نقد کردن کاندیدا از همدیگر، گفت: نقد منصفانه کاندیدا از همدیگر، عقلانی است و تا جایی که تخریب در آن نباشد اشکال ندارد و کاندیدا و طرفداران، حق تخریب را ندارند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تقسیم جبهه سیاسی رهبر انقلاب به 2قسمت خودی و غیر خودی، اظهار کرد: خودی یعنی کسی که رهبری و جایگاه ولایت فقیه را قبول دارد، شخص ولایت فقیه، نظام اسلامی و قانون اساسی را قبول دارد.

وی در پایان با اشاره به عدم حرمت نگه داشتن محرم و نامحرم و رعایت نکردن حدود اسلامی در مجالس عروسی شهرستان رودان، گفت: در مجالس عروسی آنچنان جلساتی گرقته می شود، محرم و نامحرم رعایت همدیگر را نمی کنند، زن ها می رقصند، جا دارد که از این اتفاقات در شهری که همه مردمی ولایتمدار و یکدست شیعه هستند گرفته شود و اگر می خواهیم حرمت حضرت زهرا حفظ شود و باید در همه ایام، از برگزاری این نوع جشن ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 204 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:43

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از آذینی ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی حائری در خطبه های نماز جمعه شهرستان سیریک ، افزود: حضور حداکثری و نمایش شور و اشتیاق مردم در انتخابات  یک شاخصه اصلی برای نظام است و آن راهبرد اساسی که نظام و انقلاب اسلامی را در برابر همه دشمنان و دوستان مستحکم و بیمه می کند  حضور گسترد آحاد مردم در انتخابات دانست.

امام جمعه شهرستان سیریک ، اظهار داشت: حضور در انتخابات یک تکلیف و یک حماسه سیاسی است و موجب اقتدار ایران در سطح بین‌الملل می‌شود اگر همه ما به اهمیت انتخابات در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی توجه داشته باشیم خواهیم دید که این همه هجمه و توطئه  های  دشمنان و مستکبرین از حضور مردم در پای صندوق های انتخابات تا چه اندازه برای دشمنان نظام اهمیت دارد.

حجه الاسلام صفایی حائری ، ابراز داشت:  یکی از مشکلات اساسی حاکم در جامعه اسلامی را  ناسپاسی و کم صبری  مردم در برابر مشکلات و سختی ها برشمرد و مهمترین رمز پیروزی در برابر سختی ها و ناملایمات زندگی دنیوی را توکل بر خدا و ادای تکلیف با دو رکعت خواند نماز و شکر گذاری از نعمت های بیکران خدا برشمرد.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا و نظم در همه امور و فعالیت های زندگی نقش اساسی در پیشرفت و توسعه زندگی سالم و موفق برای انسان به دنبال خواهد داشت ، اظهار داشت: صبر برمشقات زندگی در دنیا برای همه انسان های یک امتحان و آزمایشی است تا انسان با صبر و ایمان راسخ قدر نعمت های بیکران الهی را بخوبی درک و احساس داشته باشد.

صفایی حائری ، اذعان داشت: ممدوحین یعنی صفاتی که حضرت حق آنها را دوست دارد و متوکلین ، مصفین، محسنین ، ساجدین ، عالمین ، خاشعین ، مهتدین و آمنین را نیز از صفات ارزشمند حضرت حق برشمرد.

وی ، یادآور شد: نماز عشق است و پیامبر رحمت و مغفرت الهی نماز را بسیار دوست داشت و ادای تکلیف الهی را که یکی از مهمترین  واجبات آن نماز بود و تاکید بر اول وقت خواندن آن را موکدا تاکید و شکر و سپاس از خداوند متعال می دانست.

وی با بیان اینکه احیای گرامیداشت ایام فاطمیه باید همانند دهه عاشورا برای جهان اسلام با اهمیت و ارج گذاشته شود خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ فاطمی وجود نداشته باشد باور به رسول اکرم(ص)و ائمه معصومین(س) و امامت آسیب پذیر خواهد شد بنابراین گرامیداشت هر دو دهه فاطمیه برای ما مسلمانان باید مهم و با اهمیت باشد.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 216 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:42

علامه حسن زاده آملی،با تجلیل از جایگاه علمی رئیس قوه قضائیه،آیت الله آملی لاریجانی را دانشمندی فاضل توصیف کرد که جان پاک و روح بلندی دارد و تدریس فقه و اصول او مایه خوشحالی و خرسندی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس،رئیس قوه قضائیه روز گذشته از علامه حسن زاده آملی عیادت و با وی دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش، علامه حسن زاده آملی در این دیدار صمیمانه، آیت الله آملی لاریجانی را «دانشمندی فاضل که جان پاک و روح بلندی دارد» توصیف کرد و گفت: من از تدریس فقه و اصول آیت الله آملی لاریجانی بسیار خوشحال و خرسندم و چه کسی بهتر از ایشان برای حضور در مجلس خبرگان است؟

علامه حسن زاده آملی از نوادر و نوابغ علمی جهان تشیع دارای تسلط کم نظیری بر علوم مختلف از فقه و فلسفه تا ریاضیات و نجوم است.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 206 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:42

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: ملت ایران در روز 22 بهمن‌ماه با حضور گسترده در راهپیمایی با رهبر معظم انقلاب تجدیدعهد کردند که در راه دفاع از اسلام انقلاب و ولایت تا آخرین نفر و تا آخرین سنگر ایستادند و از راه ولایت هرگز منحرف نخواهند شد.

وی افزود: این رسالت و مسئولیتی بود که ملت بزرگ ایران با حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ماه با صدای بلند و رسا اعلام کردند که بر پیمان‌شان با رهبر معظم انقلاب استوارند، ملت ما پیامی هم به آمریکایی‌ها داشتند و با حماسه‌آفرینی در راهپیمایی‌ عظیم‌شان در 22 بهمن و آن حرکت عظیم و انقلابی در دفاع از حرم، اعلام کردند که ای آمریکای جهانخوار و ای مستکبران جهان، مطمئن باشید ملت ایران تا روزی که استکبار آمریکا را مانند شوروی به نابودی نکشاند، دست از مبارزه با آمریکا برنمی‌دارد.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما و حماسه‌آفرینان 22 بهمن پیامی هم به مسئولان داشتند که راه ما، راه قرآن و امام است و راه امام و راه قرآن، آشتی‌ناپذیر است و با ظلم و استکبار کنار نخواهد آمد.

وی ادامه داد: ملت قهرمان ایران در روز 22 بهمن رفراندومی را به منصه ظهور گذاشت که رسالت خودش را در انزجار و تنفر از آمریکا اعلام کرد و این موضوع را به درستی روشن ساخت که ملت عزیز ایران نه از روی لجبازی و کینه‌ورزی یا عناد که با الهام از مکتب قرآن، نمی‌توانند با استکبار جهانی و شرکت و ظلم، کنار بیاید و سازش کند و این نص صریح آیه قرآن کریم است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کسانی که پیرو قرآن هستند باید بدانند قرآن به آنان هشدار می‌دهد که با دشمنان خود دوستی نکنید و به منافقین عذاب دردناکی را بشارت دهید. آنان که با کفار طرح دوستی و مودت می‌ریزند و مؤمنین را کنار می‌گذارند، به جای اینکه طبق دستور قرآن «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» باشند، با کفار ارتباط برقرار می‌کنند و سعی می‌کنند با آنان کنار بیایند، بدانند عذاب دردناکی در انتظارشان است.

وی با بیان اینکه دوستی نداشتن با کفار اصلی از اصول شیعه است، تأکید کرد: مسلمانان در طول تاریخ هرگز در مقابل ستمکاران و مستکبران و جهان‌خواران تسلیم نشدند و سازش نکردند و این راه حضرت زهرا(س) است، ‌این سازش‌ناپذیری راه امام حسین(ع) است. ما در طول 1400 سال پیروان راستین مکتب تشیع، این شعار و وظیفه را فراموش نکرده‌ایم که باید در برابر ظالم ایستادگی کنیم.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایستادگی در برابر ظالم جزو مکتب شیعه است و باید در مقابل کسانی که به مردم و اهل‌بیت(ع) ظلم کرده‌اند، عناد و نفرت نسبت به آنان داشت و نباید هرگز این نفرت فراموش شود، امام خمینی(ره) اعلام کردند «من عقیده‌ام این است که بهترین دعا برای رئیس‌جمهور آمریکا و نوچه‌های او مانند صدام این است که خدا مرگشان دهد».

وی اضافه کرد: امام در پیام دیگری می‌فرمایند که «از خدا می‌خواهیم این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، بلکه از کلیساهای سراسر جهان ناقوس مرگ بر آمریکا به صدا درآید»، امام در وصیت‌نامه‌شان هم تأکید کردند که «به طور کوبنده فجایع و ستمگری‌های ظالمان یادآوری شود و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به‌دست آمریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان است، به‌طور کوبنده، ظلم آنان یادآوری شود»، این رسالتی است که امام خمینی(ره) با توجه به قرآن آن را مطرح می‌فرمایند، چون امام پرورش‌یافته مکتب قرآن بود، استکبار جهانی و عوامل آن از آن روزی که نهضت امام آغاز شد، تلاش کردند که راه امام را بی‌رهرو سازند.

روحانی خاطرنشان کرد: به یاد دارم در سال‌های 42 و 43 که امام به‌شدت علیه رژیم پهلوی صحبت می‌کردند و بیانیه می‌دادند، به یکباره زمزمه‌ای در سراسر کشور مطرح شد که همه کفار سروته یک کرباسند، امام در مقابل این کلام، فرمودند که «این سخن برخلاف نص کلام‌الله و برای پشتیبانی از اسرائیل مطرح شده است»؛ امروز هم کفار همین کلام را تکرار می‌کنند و می‌گویند چه فرقی میان روسیه، چین و سایر دولت‌ها وجود دارد، چرا ما فقط باید با آمریکا مبارزه کنیم؛ این افراد از فقه شیعه اطلاع ندارند، در اسلام دو نوع کافر داریم، یکی کافر حربی و یکی کافر غیرحربی، با کافر غیرحربی می‌توانیم پیمان ببندیم، ارتباط داشته باشیم و دادوستد و معامله کنیم، اما با کافر حربی هرگز نمی‌توانیم این کارها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما با کشورهایی که کافر هستند اما با مسلمین سر جنگ ندارند، حالا یا قدرتش را ندارند یا سیاست و مصلحت‌شان اقتضا می‌کند، می‌توانیم در ارتباط باشیم، اما با کافر حربی، مانند آمریکا که جهانخوار و خونخوار است و دنیا را به حمام خون تبدیل کرده است و مردم کشورهای منطقه را به خاک و خون می‌کشد و از هیچ توطئه‌ای در جهت بیرون راندن اسلام از صحنه جهان دست برنمی‌دارد، هرگز ارتباط نخواهیم داشت.

این پژوهش‌گر و مورخ انقلاب اسلامی همچنین اضافه کرد: آمریکا از همان روزی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تا به امروز هرگز دست از مبارزه با اسلام و مسلمانان برنداشته است و در کنگره آمریکا نیز بودجه‌ای را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و مسلمانان تصویب کرده است، آنان حتی این تعبیر را بر زبان آورده‌اند که باید ریشه ملت ایران را سوزاند، این اقدامی برخلاف حقوق بشریت است، مخالف حقوق اسلام است، آمریکا داعش را درست کرده تا اسلام را در اذهان جهان بد جلوه دهد، پس ما با چنین کافری نمی‌توانیم سازش کنیم و ارتباط داشته باشیم.

وی متذکر شد: ما هرگز باور نمی‌کنیم که آمریکایی‌ها به نفع صلح جهانی گامی بردارند، اگر آمریکا و اسرائیل «لا اله الا الله» بگویند، ما باز باور نمی‌کنیم؛ چراکه مطمئن هستیم آنان می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند و ما را فریب دهند، آنان در تریبون‌های عمومی صحبت از صلح می‌کنند، اما درواقع می‌خواهند منطقه را به جنگ بکشند. ما این پیشرفت تمدنی را که دست‌مان پیش اجانب دراز باشد را نمی‌خواهیم، ما تمدنی را می‌خواهیم که برپایه شرافت و انسانیت استوار باشد و هدفش ایجاد صلح جهانی باشد و بر این پایه صلح را حفظ نماید و این درواقع پیام امام خمینی(ره) بود.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: ملت قهرمان‌پرور ایران بدانید استکبار جهانی و عوامل و مزدوران آن امروز برای نفوذ و رخنه در کشور ما سدهایی را پیش روی خودشان می‌بینند، سدهایی که احساس می‌کنند تا زمانی که وجود دارد، آمریکا نمی‌تواند در این کشور نفوذ کند و عوامل آمریکا نمی‌توانند در این کشور شکاف یا رخنه‌ای ایجاد کنند و اسلام یا آرمان‌های انقلاب را کنار بزنند، نمی‌توانند برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند، لذا از این جهت تمام توان و نیرویشان را به کار گرفته‌اند تا این سد را بشکنند.

وی با بیان اینکه اولین سد رهبر معظم انقلاب است، گفت: آنان می‌دانند که رهبر معظم انقلاب مانند کوهی استوار در برابر نقشه‌ها، نیرنگ‌ها و ترفندهای دشمنان ایستاده است، یک‌تنه در حال مبارزه با استکبار جهانی و عوامل داخلی آنان است. امروز رهبر معظم انقلاب در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا ایستاده و آنان را افشا می‌کند و علیه مستکبران جهان روشنگری می‌کنند.

روحانی یادآور شد: شاهدیم در منطقه از یک‌سو با تفکر سرمایه‌داری و اشرافی‌گری و سوی دیگر با رفاه‌طلبان بی‌دردی مواجهیم که حرف‌شان این است که باید امتیاز ویژه‌ای داشته باشند، چون تافته جدابافته‌ای هستند، نباید اگر برای نورچشمی‌هایشان اتفاق افتاد، مجازات شوند و امتحان دهند، مانند همان دوران طاغوت که اولیا‌حضرت‌ها بدون امتحان دیپلم و دکترا می‌گرفتند، بدون حضور در کلاس درس، نمره می‌گرفتند، باشند؛ این افراد یک دسته هستند که مقام معظم رهبری مقابل آنان ایستاده‌اند و نقشه‌های آنان را افشا می‌کنند.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: افراد دیگری هم هستند که فتنه‌گرند و می‌خواهند اساس اسلام را از بین ببرند و توطئه‌ و نقشه‌هایشان بر این استوار است که جمهوری اسلامی ایران را در هم بشکنند اما رهبر معظم انقلاب مقابل این گروه از افراد هم ایستاده‌اند، جریان سوم تسلیم‌طلبان و سازش‌کارانی هستند که می‌خواهند آرمان‌های انقلاب را کنار بزنند و می‌خواهند اسلام را به همان اسلام آمریکایی بازگردانند، یعنی اسلام سازش و کرنش، اما مقام معظم رهبری یک‌تنه در مقابل این گروه هم ایستاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سد دوم «شورای نگهبان» است که بسیار قاطعانه و جدی اجازه نمی‌دهند عناصر مرموز، مشکوک و عوامل وابسته به مراکز کلیدی و پست‌های حساس نظام رخنه کنند، تصریح کرد: شاهدیم علیه شورای نگهبان هم توطئه عظیمی آغاز شده است تا بتوانند این شورا را هم کنار بزنند، سومین سدی که در مقابل خودشان می‌بینند اصول و آرمان‌های انقلاب، استکبارستیزی، آشتی‌ناپذیری، شهادت و جهاد است، آنان سعی می‌کنند این آرمان‌ها را به نحوی زیر سؤال ببرند و کم‌رنگ سازند.

روحانی یادآور شد: چهارمین سدی که در مقابلشان می‌بینند، نیروهای انقلابی، بسیجی، سپاهی و حزب‌اللّهی هستند، سعی می‌کنند که با چماق افراطی‌گری و خشونت‌طلبی این نیروها را از صحنه کنار بزنند، می‌خواهند نیروهای انقلابی و پیروان راستین مقام معظم رهبری و امام را افراطی جلوه دهند و خشونت‌طلب مطرح کنند، آنان در حقیقت هدف‌شان گروه‌های انقلابی نیست، بلکه هدف‌شان خط امام و رهبری است، کسانی که امروز بسیجی و حزب‌اللهی خوانده می‌شوند پیرو رهبر معظم انقلاب هستند، وقتی این عزیزان را افراطی عنوان می‌کنند، در حقیقت امام و خط امام و در واقع قرآن را افراطی خطاب می‌کنند و در حقیقت این افراد به جنگ با قرآن آمده‌اند و سعی می‌کنند با این شیوه و شگرد، قرآن را کنار بزنند و امام را از صحنه حذف کنند و راه امام را بی‌رهرو سازند.

وی با بیان اینکه سد دیگری که در مقابل آنان ایستاده «مجلس شورای اسلامی» است، گفت: امروز مجلس شورای اسلامی مانند سدی استوار اجازه نمی‌دهد قانون‌شکنی‌ها، تجاوزگری‌ها و تسلیم‌طلبی‌ها در جامعه ما تحقق و جنبه قانونی پیدا کند، مجلس شورای اسلامی با این جریان مقابله می‌کند، اما می‌بینیم همه نیروی خود را به کار گرفتند تا در انتخابات هفتم اسفند عوامل و عناصر واداده و خودباخته خودشان که طرفداران سازش با استکبار جهانی هستند، را وارد «مجلس شورای اسلامی» کنند و از این طریق رخنه ایجاد نمایند و این سد بشکند.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: احساس می‌کنند اگر این سد از دست برود و عوامل نفوذی در انتخابات نتوانند مردم را فریب دهند و رأی بیاورند، به طور کلی تمام زحمات و تلاش‌های چندین ساله‌شان بر باد خواهد رفت، لذا با همه قدرت به صحنه آمدند و تبلیغات و جوسازی می‌کنند تا بتوانند عوامل وابسته به خودشان و فریب‌کاران را وارد مجلس شورای اسلامی کنند، من به آن دسته از کسانی که به نظام اسلامی و اسلام اعتقادی ندارند، می‌گویم که باید بدانید جریانی که می‌خواهد به مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان نفوذ کند، به دنبال آن است که کشور ما را به عقب برگرداند و ملت ایران را به ذلت بکشد و در واقع کاپیتولاسیون را بر این کشور حاکم کند و پای سرجوخه‌های عربده‌کش آمریکایی را بر مال، جان و ناموس این ملت مسلط سازند.

وی تصریح کرد: پس شما لااقل به وطن‌تان، ناموس‌تان و عزت‌تان پایبند باشید و اجازه ندهید کسانی را که می‌خواهند کشور را دوباره تسلیم آمریکا کنند و دوباره سرجوخه‌های عربده‌کش آمریکایی را بر این کشور مسلط سازند، در رأس امور قرار گیرند. با این افراد مقابله کنید و هوشیار باشید و بصیرت داشته باشید تا خدایی ناکرده روزی در این کشور قدرت پیدا کنند که در این صورت به هیچ‌کس رحم نخواهند کرد.

روحانی متذکر شد: فکر نکنید اگر این افراد وارد مکان‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور شوند، اجازه می‌دهند شما نفس بکشید یا منافع و حقوقی داشته باشید، آنان با بشریت سر جنگ دارند، با انسانیت مخالفند و می‌خواهند دنیا را به ذلت بکشانند و این یک خطر جدی است که مطمئنم ملت عزیز و انقلابی ایران به وظیفه خودش عمل می‌کند و به کسانی هم که در این زمینه مشکلی با نظام دارند، می‌گوید که لااقل به وطن‌تان، استقلال‌تان و نوامیس‌تان پایبند باشید و خیانت نکنید و اجازه ندهید این نقشه‌ها و نیرنگ‌ها تحقق پیدا کند.

وی همچنین تأکید کرد: حضرت امام‌خمینی (ره) درباره جریانی که امروز سعی می‌کند تحت عنوان عقلانیت و اعتدال‌گرایی، ملت ما را از استقلال و آزادی بازدارد، جمله‌ای دارند که می‌فرمایند «از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف دربار، اسلام مقدس‌نماهای بی‌شعور، اسلام ذلت، نکبت و اسلام پول و زور و فریب و سازش و اسارت و در یک کلمه اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش آمریکای جهانخوار می‌گذارند».

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: باید مراقب باشیم که در مقابل این جریان راهی را در پیش گیریم که اصلح انتخاب شود و بتوانیم به کسانی رأی دهیم که حافظ منافع ملت و استقلال کشور و اسلام راستین باشند، کسانی روی کار آیند که از اسلام آمریکایی تبری جویند و به مردم و حقوق ملت فکر کنند و وعده بیجا ندهند و واقعاً در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند، در راستای رفع مشکلات مسکن و بیکاری گام بردارند و دلسوز انقلاب باشند، افرادی انتخاب شوند که حساس باشند و احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره روی این موضوع تأکید می‌کنند که افرادی وارد ارکان نظام شوند که معتقد به توانمندی ملی باشند نه اینکه برای آب خوردن هم باید از آمریکا کمک بگیریم، کسانی وارد ارکان نظام شوند که بدانند ملت ایران توانایی بسیاری والایی دارد و در این 37 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم همه تحریم‌های اقتصادی و جنگ تحمیلی و ترورهای داخلی و توطئه‌های گوناگونی که استکبار جهانی انجام داده، توانسته بدون اغراق به اندازه 300 سال جلو برود و در عرصه‌های تکنولوژی، هسته‌ای و نانو اقداماتی انجام دهد که جای شگفتی دارد، ما نباید این عزت و توانمندی ملت‌مان را نادیده بگیریم و چشم گدایی به سوی بیگانگان داشته باشیم، مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند به کسی رأی دهید که معتقد به توانایی ملی کشور باشد.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران با به کار بستن استکبارستیزی  و سازش‌ناپذیری توانسته انقلاب را تداوم ببخشد و شاهدیم عزیزان ما چگونه با دفاع از حرم، نقشه‌ها و نیرنگ‌های استکباری و ارتجاعی را از بین بردند و توانستند ایران را از یک خطر بسیار جدی مصون بدارند، افرادی باید انتخاب شوند که قبله‌گاه‌شان «کاخ سفید» نباشد و در جهت منافع اسلام و ملت حرکت کند و امیدش منافع اسلام باشد.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 232 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:42

داوود میرنژاد کارگروه هیات جبهه مردمی انقلاب فرهنگی استان هرمزگان، در نخستین همایش هیات‌های محوری و برگزیده استان هرمزگان ، اظهار کرد: چهار عنوان راهبردی موردنیاز امروز علت برگزاری اولین همایش گردهمایی هیات های محوری و برگزیده هرمزگان است .

وی افزود: به لطف خدا و رهنمود های امام خامنه ای فرهنگ فعالیت جبهه ای در گوشه کشور الخصوص استانمان هرمزگان دیده می شود و باید به اندازه ای کاربایدکرد که در نسل بعد فعالیت غیر جبهه ای معنا نداشته باشد .

 
کارگروه هیات جبهه مردمی انقلاب فرهنگی استان هرمزگان با بیان اینکه باید با فعالیت جبهه ای بروز خود را تقویت کنیم، بیان کرد: امیدواریم ما گردانندگان هیات های ارزشی دراین ایام ازدیگر قشرها عقب نمانیم و به دور از ایجاد شبکه قوی و ملی در هرمزگان نباشیم باید با فعالیت جبهه ای به روز خود را تقویت کنیم.

میرنژاد تصریح کرد: خوشبختانه  آثارهم افزایی وهمراهی هیات ها درتبلیغات فاطمیه هستیم ، وقتی این فضا ایجاد شد ما شاهد برکات زیادی بودیم نمونه این کار جبهه ای در دوسال گذشته اجتماع فاطمیون ومحرم و… است که باید ادامه داشته باشد و ما پتانسیل ها را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه برای نسل آینده فعالیت غیر جبهه ای نباید معنا داشته باشد، افزود: هیات ذخیره ای است که سیدالشهداء برای ماگذاشته وراه انداز آن حضرت فاطمه است ودراین مدت کوتاه باقی مانده عمر به عنوان کاری لااقل کرده باشیم.

کارگروه هیات جبهه مردمی انقلاب فرهنگی استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: امروز دشمن فعالیت های خودرا دقیقا با فعالیت جبهه ای جلو می برد بصورت مجموعه ای نمیتوان کارکرد باید جبهه ای باید وارد عمل شدو بایستی همه تحت فرمان فرماندهی کل قوا امام خامنه ای عزیز انجام دهیم.

میرنژاد تصریح کرد: دشمن روی فرهنگ دست گذاشته است و اگرنباشیم نابود خواهیم شد امروزه دشمن از سنت های حسنه ما کپی بر داری می نماید ، کارجهادی کار ماست ، جهاد سازندگی مال ماست چرادشمن با همین ادبیات جهادی واردشده است که بر گرفته از انقلاب ما بوده است و دشمن جبهه ای عین خود ما به جنگ باورهای فکری وفرهنگی ما آمده است.

وی تاکید کرد:  امیدواریم در این برنامه هیاتی و مردمی یک روزه بتوانیم نقش آفرینی هیات ها را بیش از پیش با هم افزایی بیشترخود ارتقاء ببخشیم.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 200 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:41

به گزارش شبکه اطلاع رسانی  هرمز ؛ به نقل از هرمزپرس؛ شنیده ها حاکی از آن بود که انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد دارد یکی از سران فتنه 88 بنام محمدرضا خاتمی را برای سخنرانی روز شنبه اول اسفند دعوت نماید.

دانشجویان دانشگاه هرمزگان در واکنش به حضور محمدرضا خاتمی در این واحددانشگاهی دیروز صبح  مقابل دفتر ریاست دانشگاه به نشانه اعتراض تحصن کرده و خواستار لغو این سخنرانی در دانشگاه شدند و  اعلام کرده بودند تا زمانی که این سخنرانی در دانشگاه لغو نشود دست از تحصن بر نمی داریم.

تحصن دانشجویان تا ظهر ادامه داشت به گونه ای که نماز جماعت ظهر و عصر مقابل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شده بود.

پس از اقامه نماز جماعت پنج نفر از دانشجویان بعنوان نماینده با ریاست دانشگاه وارد گفتگو شدند و در نهایت با مقاومت دانشجویان انقلابی و مسئولان هوشیار و با تدبیر این واحد دانشگاهی با صدور لغو سخنرانی فردی معلوم الحال تحصن پایان یافت.

دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه در خصوص لغو سخنرانی محمد رضا خاتمی (از عوامل فتنه ۸۸) در فضای دانشگاه بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرده اند:

یکی از چیزهای دیگر حضور اساتید ارزشی است از این اساتید ارزشی استفاده کنید آن‌روز در جمع استادان دانشگاه که اینجا تشریف داشتند گفتم؛ اوایل انقلاب، یک‌روزی بود که همه‌ی اعضای هیئت علمی ما در سراسر کشور حدود چهار پنج‌هزار نفر تخمین زده میشد که امروز خوشبختانه نزدیک به هشتادهزار نفر یا بیشتر، اعضای هیئت علمی ما هستند و اکثر این هشتادهزار نفر، بچّه‌های مسلمان و انقلابی و علاقه‌مند و خوبند.

البتّه بعضی هم هستند بی‌تفاوتند -این را هم در همین دانشگاه خودمان داریم؛ بی‌اطّلاع هم نیستیم ، آدمهایی را هم داشتیم که حالا امیدوارم دیگر نباشند که دانشجوهای زبده را نشان می کردند، اینها را می خواستند، تشویق می کردند به مهاجرت از کشور؛ «می گفتند» آقا! اینجا مانده‌ای چه کار کنی؟ اینجا چه فایده دارد؟ برو ،  یعنی استاد، دانشجو را به جای اینکه تشویق کند که در کشور بماند، تشویق می کرد که از کشور مهاجرت کند برود؛ از اینها هم داریم، امّا خب اینها اقلّیّتند.

اکثراً اساتید ارزشی، اساتید مؤمن؛ هم در وزارت علوم، هم در وزارت آموزش پزشکی همین‌جور است، عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت می کردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

البته این جنبه‌ی اثباتی قضیّه است، جنبه‌ی سلبی هم این است که از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید ، بعضی‌ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی‌اند ، برای چه کسی نامطمئنند؟ برای شخص حقیر؟ نه  ، من که خیلی راحتم در برخورد با این و آن؛ با همه‌جور آدمی میتوانم برخورد کنم؛ ارتباط‌گیری من خوب است؛ میتواند کسی با من هیچ مشکلی نداشته باشد، جز از لحاظ عقیده بی‌اعتمادی خودشان را برای نظام ثابت کردند، برای کشور ثابت کردند، برای جمهوری اسلامی ثابت کردند؛ هم برای اسلامیّتش، هم برای جمهوریّتش ، همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدمهای باانصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمیکنم، به‌هیچ‌وجه؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمیکنم اساتید خوب هستند، از اینها استفاده کنید.

«مقام معظم رهبری ۲۰ تیر ۹۴»

بسم الله الرحمن الرحیم

اول هرچیز، خدای منان را برای محقق شدن خواسته های دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان در خصوص لغو سخنرانی محمد رضا خاتمی (از عوامل فتنه ۸۸) در فضای دانشگاه، سپاس گزاریم.

ما دانشجویان دانشگاه هرمزگان اعلام می داریم هرگز مخالف فعالیت های دانشجویی نیستیم بلکه بعنوان رسالت دانشجویی کاملا از آن حمایت می کنیم اما باید عدالت در بین گروه ها و تشکل های مختلف نیز رعایت شود و در جهت تحقق رسالت دانشگاه بعنوان یک نهاد مستقل انقلابی از افراد موجه نظام در جناح های مختلف سیاسی کشور، دعوت و استفاده کرد و قضاوت را بر عهده ی دانشجویان بیدار دانشگاه گذاشت.

مقام معظم رهبری بار ها تأکید کردند که فتنه خط قرمز است و مسلما حضور افرادی که جز ٕ عاملین فتنه ۸۸ بودند، تقدس دانشگاه را زیر پا خواهد گذاشت و فرصت را برای تجدید نظر طلبان فراهم خواهد کرد که قطعا دانشجویان بصیر و آگاه هرگز چنین ننگی را تحمل نخواهند کرد همانگونه که در عمل هم ثابت کرده اند و جا دارد تحصن دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان را بعنوان یک الگوی اعتراضی موفق که در آن چارچوب ادب و احترام کاملا رعایت شده بود را به جامعه ی دانشگاهی معرفی نمود.

در آخر از ریاست و اعضای محترم هیئت نظارت دانشگاه تشکر و قرد دانی می کنیم جهت شنیدن صدای دانشجویان انقلابی و اهمیت دادن به خواسته های آنان و  ان شاالله در آینده شاهد برنامه هایی در فضای دانشگاه باشیم که در آن عدالت برای همه ی تشکل ها جهت تبیین اندیشه و تفکراتشان رعایت شود و اگر قرار است اشخاصی از جناح های سیاسی قانونی دعوت شوند باید خط قرمز های نظام جدی گرفته شود و افراد از چهره های موجه نظام انتخاب شوند.

«دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان»

انتهای پیام/

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:41

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از  خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی میناب جنوب،حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه امروز ، گفت : انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است مردم به لیست جامعه مدرسین روحانیت مبارز اعتماد ومد نظر داشته باشند.

 
وی ، خاطرنشان کرد: در انتخاب کاندیدای اصلح باید بیانات مقام معظم رهبری درخصوص ویژگی های کاندیدای اصلح را مد نظر قرار داد.

امام جمعه میناب خطاب به کاندیدا و طرفداران آنها،  بیان داشت : تبلیغات سالم بدور از تخریب باشد همدیگر تخریب نکنید ،امروز دشمنان در صد تضعیف  تخریب شورای نگهبان بر آمده است و ما با حضورحداکثری در انتخابات چشم دشمنان کور و توطئه آنها خنثی کنیم.

 
امام جمعه میناب از مردم خواست در7 اسفند با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای یک حضور حماسه دیگر بعد از راهپیمایی 22 بهمن را خلق کنند و ضمن برآورده شدن خواسته مقام معظم رهبری ،چشم دشمنان نظام کور با این خلق حماسه عظیم کور کنند.

انتهای پیام /

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:41

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، بعد از انتقادات شدید آمریکا از کره شمالی برای شلیک ماهواره دوربرد به فضا، رهبر این کشور اعلام کرد که ماهواره‎های بیشتری به فضا پرتاب می‎کند.

به نوشته اسکای نیوز، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنج شنبه (امروز) اعلام کرد کنکاش فضایی یکی از اهداف راهبردی این کشور است.

وی طی پیامی گفت، این گونه مبارزات شدید در مقابله با نیروهای مخاصم و در راستای به دست آوردن تمامیت ارضی کره شمالی است. رهبر کره شمالی افرادی را که در این پروژه دخیل هستند قهرمانان ستودنی نام برد.

بعد از آنکه اوایل ماه جاری میلادی کره شمالی یک موشک دوربرد ماهواره بر را به فضا شلیک کرد برخی کشورهای منطقه و آمریکا این اقدام را شدیدا محکوم کرده و دست به اقدامات متقابل مانند استقرار سامانه دفاعی ضدموشک تاد و پرواز جنگنده اف22 در شبه جزیره کره کردند.

با افزایش تنش در شبه جزیره کره، فعالیت پارک صنعتی مشترک دو کره متوقف و دو کشور یکدیگر را به اقدامات سرسختانه تهدید کردند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:35

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی سخنانی در مراسم هشتمین سال شهادت شهید عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان که در حوزه هنری تهران برگزار شد، اظهار داشت: برخی شخصیت‌ها بر تاریخ ملت‌ها سازنده هویت و شخصیت آن ملتند که این‌ها انسان‌های جاودانه‌ای هستند که تاریخ پس از خود را می‌سازند و شهید عماد مغنیه از این دست مردان بود.

سردار سلامی با بیان اینکه عماد مغنیه لبنان را در یک مسیر جدید عزت و شکست‌ناپذیری قرار داد، گفت:‌نبوغ و خلاقیت ذاتی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است که توانست تمام معادلات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را از اعتبار ساقط کند.

وی با اشاره به اقدامات عماد مغنیه و همرزمانش در ارتقای توان مقاومت در منطقه گفت: امروز دیگر فلسطین و لبنان سرزمینی نیستند که هر گاه اسرائیل خواست بتواند آن جا را اشغال کند بلکه صدها هزار موشک در زمین کاشته شد و سرزمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها نقطه تقاطع آتشی بودند که می‌توانست هم از کرانه باختری هم از غزه و هم از جنوب لبنان هر نقطه آن را به آتش بکشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز معادلات جهانی تغییر یافته و حزب‌الله به عنوان تعیین‌کننده معادلات امنیتی منطقه تأثیری فراتر از لبنان دارد، گفت:‌امروز این حزب در سوریه می‌جنگد و از نظام سوری به عنوان نقطه کانونی مقاومت اسلامی دفاع می‌کند.

وی این‌ها را ثمره تلاش افراد و رزمندگانی نظیر شهید عماد مغنیه فرزندش شهید جهاد مغنیه و شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله دانست.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز سیاست‌های دشمنان اسلام در حال زوال است، گفت: ما نزول این قدرت و تفکر را به چشم می‌بینیم و می‌دانیم که تا فتح قله‌های بزرگ راه طولانی نمانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نمی‌توان در کنار لبخند دشمنان بزرگ زندگی کرد و مستقل بود چرا که تاریخ ثابت کرده آنچه دشمنان به زبان می‌گویند با آنچه در دل دارند متفاوت است و آنها همواره به دنبال فتنه‌انگیزی هستند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 191 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:35

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن گفت ملت یمن در برابر متجاوزان سعودی مقاومت می کنند و آل سعود را همانگونه که در گذشته شکست دادند، این بار هم ناکام خواهند گذاشت.
صالح افزود: رژیم سعودی، ترسو است و می داند که در یمن پیروز نخواهد شد، به همین دلیل نیروهایی را از اردن، مصر و سودان و مزدورانی را گردهم آورده است و با خرید مزدورانی از داخل یمن تلاش می کند تا میان یمنی ها جنگ داخلی به راه بیندازد و این کشور را تقسیم کند اما اینگونه نخواهد شد.

وی افزود: اگر عربستان در انتظار اتمام ذخایر نظامی یمن است کاملا در اشتباه است زیرا تجهیزات و مهمات ارتش برای 11 سال مقاومت در برابر سعودی کافی است.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 192 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:35

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، در پایان اولین روز از ششمین دوره جام باشگاه‌های آسیا در گروه مردان (G1) و اولین دوره جام باشگاه‌های آسیا در گروه زنان که از صبح امروز (پنجشنبه) به میزبانی شهر «شارجه» امارات آغاز شده بود، نمایندگان کشورمان موفق به کسب 4 مدال رنگارنگ شدند.

در اولین روز این رقابت‌ها تکواندوکاران اوزان 54- و 80- کیلوگرم مردان و 46- و 53- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ رفتند که برای تیم شهرداری ورامین، علی پاکدین در وزن 80- کیلوگرم طلا گرفت و مهدی اسحاقی در وزن 54- کیلوگرم به مدال نقره رسید. برای تیم لوازم خانگی کن نیز بهاره ندرخانلو در وزن 53- کیلوگرم طلایی شد و فاطمه آقابگلو در وزن 46- کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویخت.

اما فردا (جمعه، 30 بهمن‌ماه) و در روز دوم، تکواندوکاران 3 وزن 63-، 74- و 87- کیلوگرم مردان و تکواندوکاران 3 وزن 57-، 62- و 73- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ می‌روند که در گروه مردان، ابوالفضل یعقوبی، سیداحمد خسروفر و جلال خدامی برای تیم شهرداری ورامین رقابت می کنند و در گروه زنان، فاطمه اموری، فاطمه روحانی و فاطمه مصطفایی برای تیم لوازم خانگی کن و سعیده وکیلی، مهسا جدی و شکرانه ایزدی برای تیم کوروش مبارزه خواهند کرد.

* ترکیب تیم شهرداری ورامین در گروه مردان:
وزن 54- کیلوگرم: مهدی اسحاقی
وزن 58- کیلوگرم: سیدمهران قوام
وزن 63- کیلوگرم: ابوالفضل یعقوبی
وزن 68- کیلوگرم: بهنام اسبقی
وزن 74- کیلوگرم: سیداحمد خسروفر
وزن 80- کیلوگرم: علی پاکدین
وزن 87- کیلوگرم: جلال خدامی
وزن 87+ کیلوگرم: مرتضی شیری

سرمربی: پیام خانلرخانی
مربی: هاشم زنگنه
کمک مربی: حمیدرضا بیات
سرپرست: سیدحسن میر

* ترکیب تیم لوازم خانگی کن در گروه زنان:
وزن 46- کیلوگرم: فاطمه آقابگلو
وزن 49- کیلوگرم: فاطمه مداحی
وزن 53- کیلوگرم: بهاره ندرخانلو
وزن 57- کیلوگرم: فاطمه اموری
وزن 62- کیلوگرم: فاطمه روحانی
وزن 67- کیلوگرم: هانیه اخلاقی
وزن 73- کیلوگرم: فاطمه مصطفایی
وزن 73+ کیلوگرم: نفیسه رنگرززاده

سرمربی: مرجان نریمانی
مربی: آزاده یاسایی
کمک مربی: نیلوفر صفریان و زهرا لشکری

* ترکیب تیم کوروش در گروه زنان:
وزن 46- کیلوگرم: –
وزن 49- کیلوگرم: سپیده صفری
وزن 53- کیلوگرم: –
وزن 57- کیلوگرم: سعیده وکیلی
وزن 62- کیلوگرم: مهسا جدی
وزن 67- کیلوگرم: پریسا فرشیدی
وزن 73- کیلوگرم: شکرانه ایزدی
وزن 73+ کیلوگرم: مریم سهرابی

سرمربی: ریحانه زین العابدین

* باتوجه به اینکه تیم کوروش صبح امروز (پنجشنبه) راهی این مسابقات شد، دو تکواندوکار وزن اول و سوم این تیم حضور در این رقابت‌ها را از دست دادند.

در این رقابت ها هر کشور می‌تواند در گروه مردان 2 تیم و در گروه زنان 2 تیم را داشته باشد و کشور میزبان مجاز به داشتن 4 تیم در گروه مردان و 4 تیم در گروه زنان است. این دوره از پیکارها در 8 وزن جهانی برگزار می شود و هر وزن کشی یک امتیاز، هر برد انفرادی بازیکنان یک امتیاز، هر مدال طلا 7 امتیاز، هر مدال نقره 3 امتیاز و هر مدال برنز یک امتیاز برای باشگاهها در پی خواهد داشت و در پایان مجموع امتیازات، تیم های اول تا سوم را مشخص خواهد کرد.

این پیکارها G1 است و در گروه مردان کسب مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز را برای ورزشکاران در رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ در روز سوم و پایانی این پیکارها (شنبه، اول اسفندماه) هوگوپوشان اوزان 68-، 58- و 87+ کیلوگرم مردان و 49-، 67- و 73+ کیلوگرم زنان مسابقه می‌دهند.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 167 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:31

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ، حوزه سیاسی چه خبر؟ تکاپوی کاندیداها وستاد های مردمی بر ای تحقق دو امر اصل حضور و تحقق نظر اکثریت مردم وخواست وآرمان آنها شکل گرفته تکلیف چیست؟

اینکه حضور ونظر مردمی برای ما مهم است بخاطر اینست که مامعتقدیم انسان ونظر او درجهان بینی اسلامی ازجایگاه والایی برخورداراست و ازاینجاست که انتخاب صالحان در رای دادن مردم درمباحث سیاسی اسلام ،نقش اساسی وتعیین کننده دارد با نگاه به سیره ی سیاسی پیامبر اکرم امامان معصوم این امر کاملا مشخص است.

بزرگان ما معتقدند مشروعیت حکومت اسلامی ازولایت الهی نشات میگیرد اما مقبولیت آن همواره نیازمند حضور موثرآحاد مردم می باشد ودراین انتخابات مردم استان با حضور وانتخاب صالحان نقش آفرینی خواهند نمود.

اعتقاد داریم که اصل حضور مردم است که به تشکیل حکومت می انجامد ومردمند که درمواقع لزوم ،پاسداری نظام را بر عهده خواهند گرفت لیکن روشنگری دراین خصوص با توجه به تحرکات دشمن وبعضی بدخواهان لازم است.

نگاه به مردم واهتمام به آرای آنان ،ازشاخصهای مکتب سیاسی حضرت امام سید روح الله  می باشد ، اعتماد مردم به نظام اسلامی باعث شده است که انتخاب صالحان ازدرون صندوقهای رای رابیرون بیاورد ما معتقدیم که نظام مقدس ما ازمردمی ترین حکومتهاست.

انتخابات درنقاط دیگر جهان برسر قدرت است اما درنظام اسلامی ،رقابت بر ای دست یابی بهترین فرد بر ای مسئولیت نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ،مجلس شورای اسلامی ودیگر مناصب می باشد انتخابات تراز انقلاب اسلامی بایستی ویژگی هایی خاص داشته باشد.

انتخابات هفتم اسفند مظهر حماسه سیاسی خواهد شد قطعا حضور گسترده مردم درهرمزگان همچون سنوات گذشته دردرجه اول اهمیت دربین مردم استان است.

این مهم باعث مایوس شدن دشمن خواهد شد شرکت فعال هرمزگانی ها در انتخابات ازعوامل نشاط جامعه وباعث خشنودی سید روح الله الموسوی الخمینی  است.

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 200 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:31

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، شهرستان خمیر از جمله شهرستان‌های جنوب کشور است که سالیان زیادی با پدیده حاشیه نشینی مواجه است.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 210 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:31

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از  مروارید نیوز؛ آخرین لیست نهایی و کدهای نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه غرب هرمزگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز پنجشنبه مجاز به تبلیغات انتخاباتی هستند به شرح زیر اعلام شد:

لیست و کد نامزدهای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان

ردیف

نام و نام خانوادگی

نام پدر

کد نامزد

۱

محمدطاهر بنازدل

حسن

۱۲۱۴

۲

سید هاشم تواناسید ابراهیم۱۲۱۵

۳

ناصر توکلییوسف۱۲۱۶

۴

احمد جباریعبدالله۱۲۱۷

۵

محمد حسن نیااسماعیل۱۲۱۹

۶

یوسف دیوانیعبدالله۱۲۴۵

۷

غلامحسین زارعیعبدالله۱۲۴۸

۸

خالد زمزم نژادمحمد۱۲۴۹

۹

ناصر شریفیعلی۱۲۵۱

۱۰

حسن فتاحیفضل الله۱۲۵۶

۱۱

مصطفی نادعلی نژادمحمدعلی۱۲۶۵

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 203 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:05

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز ، مرادی مسئول برگزاری فستیوال فوتبال پارسیان درگفتگو با خبرنگار پارسیان خبر ، اظهار داشت: نخستین فستیوال فوتبال نوجوانان ونونهالان شهرستان پارسیان فضایی مناسب برای شناسایی وانتخاب تیم های برتر واستعدادها وظرفیت های ورزشی می باشد.

وی افزود: فستیوال فوتبال پارسیان در دو رده نوجوانان ونونهالان و با حضور ۴ تیم خلیج فارس شیراز،نماینده شهرستان عسلویه،تیم پارسیان وتیم مهر ازبهده به مدت یک روز با استقبال گرم خانواده های آنان درمجموعه تختی پارسیان برگزار گردید.

مرادی با اشاره به برگزاری این فستیوال ، گفت: این فستیوال سرآغازی برای توسعه ورزش نونهالان است و تیم های نوجوان و نونهال شرکت کننده در این فستیوال برای رقابت های شهرستانی و استانی خود آماده می شوند که سرمایه گذاری برای آن ها سبب پیشرفت تیم ها در سطح ملی نیزخواهد شد.

 وی ادامه داد: مدرسه فوتبال وباشگاههای ورزشی در طول تابستان برنامه های آموزشی خوبی داشته باشند که ورزشکاران دارای ظرفیت را شناسایی و در تیم های خود جای دهند.

IMG_1243IMG_1250IMG_1256IMG_1315

IMG_1257IMG_1258IMG_1261IMG_1267IMG_1270IMG_1276

IMG_1288IMG_1300

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 197 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:05

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، بیشتر جمعیت روستای درنگ مدو بشاگرد را جوانان تشکیل می دهند از این رو باید به فکر سوق دادن بیشتر و بهتر جوانان به سمت و سوی ورزش باشیم.

اهمیت به ورزش اهمیت به سلامتی و نشاط مردم است و در این راستا اهمیت به ورزش همگانی یک ضرورت محسوب می شود و توسعه آن باید در رأس اقدامات ورزشی قرار گیرد.

سالن ورزشی چند منظوره روستای درنگ مدو بیش از چهار سال است که به همت اداره ورزش و جوانان افتتاح شده است اما با گذشت چندین سال از افتتاح، هنوز این سالن وضعیت مناسبی ندارد و از امکاناتی همچون آب و برق برخوردار نیست.

حمید وطن خواه دهیار روستای درنگ مدو  شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه سالن ورزشی درنگ مدو تنها سالن ورزشی در بخش گافر و پارامون بشاگرد می باشد ، گفت: متاسفانه برق این سالن از زمان افتتاح تا کنون موقت می باشد و در حال حاضر این برق جواب روشنایی سالن را نمی دهد.

وطن خواه نبود انشعاب آب را از دیگر مشکلات این سالن عنوان کرد و اظهار کرد: به دلیل نداشتن آب برای سالن ورزشی، سرویس بهداشتی این مکان وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: درب های سالن قفل ندارد و مردم بدون هماهنگی با مسئول مربوطه از سالن استفاده می کنند.

دهیار درنگ مدو ، تاکید کرد: جوانان بخش گافر و پارامون علاقه زیادی به ورزش به خصوص فوتسال دارند که با جرعت می شود گفت که تمام روستاهای منطقه پشت کوه گافر از این سالن ورزشی استفاده می کنند.

حمید وطن خواه ، تصریح کرد: دهیاری روستای درنگ مدو بارها از اداره ورزش و جوانان شهرستان بشاگرد و همچنین اداره برق شهرستان در این زمینه درخواست همکاری نموده است، اما متاسفانه هیچ اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و ورزشکاران بخش گافر و پارامون همچنان با این مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

روستای درنگ مدو مرکز بخش گافر و پارامون بشاگرد می باشد که فاصله این روستا تا مرکز شهرستان حدود 60 کیلومتر است.

انتهای پیام/ی

- - , .

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 225 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:05